Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hloupá reklama - nebo hlupáci podle ní kupující?

21. 12. 2016 12:23:57
Pamatujete ty časy "pana Vajíčka"? Ti, kteří ano, vzpomínáte na to, jak jste dychtivě hltali reklamní šoty vysílané zahraničními televizemi, v případě, že jste je naladily...?

Už Henry Ford říkal: Z posledních pěti dolarů na projekt věnuji tři na reklamu!

Reklamní agenti vědí, co dělají. Jsou to lidé kvalifikovaní a kompetentní. V případě, že produkují reklamy pochybné kvality, tak proto, že se na ně díváme a nakupujeme podle nich, z jejich podnětu...

Pracoval jsem svého času na čerpací stanici pohonných hmot. Prostoru před pokladnou dominoval dlouhý regál zaplněný ve třech patrech cukrovinkami. Jednou z nich byla známá čokoládová tyčinka se lvem na obale. Měla však smůlu. Byla jedinou svého druhu. Ostatní z balení se jak takž prodaly, jen tato jediná, jediný její exemplář zůstával neprodaný a jak se zdálo, asi neprodejný. Co jsme se s ní natrápili! Přesouvali jsme ji z místa na místo mezi úhledně v prodejných baleních umístěných konkurenčních sladkostí různých firem. Kamarád jednou při večerním úklidu regálů dokonce uvažoval o její zakoupení i když sladkosti nejedl a pobízel k tomuto i mě, známého kladným vztahem ke sladkému... Ne, necháme ji tady, položíme blíže kase a uvidíme, kdo si ji koupí, toho chci vidět, zakončil několikadenní trápení a přemýšlení nad "problémem".

Nejednalo se zřejmě o jediný případ neprodejnosti preslazeného vyrobku známé nadnárodní společnosti, protože v následujících dnech producent započal mohutnou televizní reklamní kampaň propagující zrovna tento svůj výrobek, do té doby asi neúspěšný.

Stalo se přesně to, co se stát mělo. Druhý den po reklamní televizní "masáži" jsi někdo, a byl to muž, tyčinku koupil! Měli jsme záhy ale jiný problém. Nemohli jsme pokrýt prudce se zvyšující poptávku po do nedávna neprodejné sladkosti... Trn z paty nám vytrhl prodejce, který nás zásobil několika baleními nedávného ležáku a ten šel, světě div se, na odbyt jak divý...!!!

Kdo je tedy tady blbým - reklama, její tvůrci, nebo kupující, my, kteří pod její vlivem vyhodíme peníze za něco, co by jsme si sami od sebe nikdy nekoupili...???

Kdo má čas"čumět" na televizní reklamy nemá jak se zdá nic jiného na práci, než žehrat nad svojí hloupostí a nad úspěšnou prací někoho, kdo své řemeslo mistrně zvládá.

A konec konců i stránky provozovatele tohoto blogu mohou vycházet a být provozovány z velké části i zásluhou někoho, kdo je podporuje, třeba formou inzerce svých výrobků a na stránkách kritiků reklamy se objevují inzertní okénka nabízející ten či onen produkt, nebo by kritici chtěli vrátit časy, kdy se na nás místo reklamních spotů culili různí inženýři lidských duší a životů, neškodně o ní nebojující, ale vyžadující naší loajalitu...?!

Autor: Ján Sliacky | středa 21.12.2016 12:23 | karma článku: 15.88 | přečteno: 828x

Další články blogera

Ján Sliacky

České dráhy - Ondřej Sekora - Kocourkov a ceny podle poryvů větru...?!

Národní dopravce je tajůplnou organizací. Jeho služby využívám rád, no některé jeho kroky se mi zdají být záhadnými...

3.4.2017 v 22:48 | Karma článku: 17.25 | Přečteno: 729 | Diskuse

Ján Sliacky

Německá Arriva kvalita pro české pepíky II.

Jízdné čím dále tím dražší, kvalita služby nevalná, konkurenční prostředí ji pozvednout nedokáže ani náhodou. Drobnosti všedních dnů ovlivňující naše, tedy můj určitě, životy. Ne nějaká islámská krize či brexit...

29.3.2017 v 20:34 | Karma článku: 18.78 | Přečteno: 1153 | Diskuse

Ján Sliacky

Zeman - raubíř nebo férový chlap?

Velké osobnosti provokují. Malé se drží zpátky. Neznamená to, že ty viditelné musí zastávat správné názory a neviditelní nutně špatné...

21.3.2017 v 8:49 | Karma článku: 12.80 | Přečteno: 448 |

Ján Sliacky

Jak dohonit stín?

Cyklistika, klasické lyžování, atletika. A v budoucnu možná jiné disciplíny sportu na tapetě mravokárců. Je to jako snaha honit vlastní stín. Můžeš se mu přiblížit, třeba se ti zdá, že se ho dotýkáš...

14.1.2017 v 13:37 | Karma článku: 8.76 | Přečteno: 183 |

Další články z rubriky Společnost

Vladimír Havránek

Zpověď až na samotnou dřeň.

Vrcholový fotbal je dnes, pokud se týmu daří i v Evropských pohárech, zlaté prasátko. Tomu odpovídají i milionové odměny za účast v pohárech. Hráči na to v mnoha případech nejsou připraveni a je snadné překročit hranici.

24.11.2017 v 19:14 | Karma článku: 9.65 | Přečteno: 326 | Diskuse

Jaroslava Indrová

Pro koho jsou víceletá gymnázia?

Příslušné instituce se stále častěji zamýšlejí nad samou podstatou víceletých gymnázií. Masivní odchod chytrých dětí ze základních škol, „kastování“ dětí, zhoršující se výsledky – to vše vyvolává diskuse.

24.11.2017 v 19:11 | Karma článku: 20.70 | Přečteno: 695 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Nahustit pneumatiky v Ústí nad Labem? Úkol téměř nadlidský!

Možná to znáte sami. Máte malý problém a myslíte si, že to rychle vyřešíte. Ale ono se to prostě nějak zadrhne, nebo co. A jak z toho pak ven?! Tak tohle potkalo mého přítele s kompresorem v Ústí nad Labem...

24.11.2017 v 19:02 | Karma článku: 15.43 | Přečteno: 414 | Diskuse

Lubomír Stejskal

K masakru na Sinaji

O hrůzostrašném teroristickém útoku v sinajském městě Bir Al Abd jsem se dozvěděl za zvláštních okolností. Přišel k nám po vyučování desetiletý vnuk Tom, s nímž už léta jezdíme do Egypta na dovolenou.

24.11.2017 v 18:23 | Karma článku: 20.75 | Přečteno: 569 | Diskuse

Alena Kulhavá

Co je úplným odevzdáním se smrti na konci života? Jaký vztah to má se smyslem lidské

existence? Jde to vůbec dohromady? Co můžeme vědět o tom, co je po smrti a co jsou jen různé koncepce? Jak se můžete dotknout vlastní připoutanosti a vztahu ke smrti? I nečekanost smrti podporuje dobrý život. Jak?

24.11.2017 v 17:55 | Karma článku: 11.02 | Přečteno: 243 |
Počet článků 78 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 653


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.